وقتی که مردم از سرتاسر جهان درمورد تولید و خدمات شما جستجو می کنند، شما میخواهید که با قدرت تمام و به بهترین نحو ممکن در موتور های جستجو ظاهر شوید. ارتقا رتبه SERP  (صفحه نتایج موتورهای جستجو)، از هر استراتژی دیگری مهم تر و کارآمد تر می باشد. Drupal SEO برای آسان تر کردن جستجو برای بازدیدکنندگان سایت و موتور های جستجو است. بنابراین استراتژی SEO سایت شما باید قبل از ایجاد سایتتان آغاز شود. Drupal 8 ماژول هایی را به جهت بهبود و ارتقا SEO , SERP  سایت شما ارائه می دهد.
وقتی که مردم از سرتاسر جهان درمورد تولید و خدمات شما جستجو می کنند، شما میخواهید که با قدرت تمام و به بهترین نحو ممکن در موتور های جستجو ظاهر شوید. ارتقا رتبه SERP (صفحه نتایج موتورهای جستجو)، از هر استراتژی دیگری مهم تر و کارآمد تر می باشد. Drupal SEO برای آسان تر کردن جستجو برای بازدیدکنندگان سایت و موتور های جستجو است. بنابراین استراتژی SEO سایت شما باید قبل از ایجاد سایتتان آغاز شود. Drupal 8 ماژول هایی را به جهت بهبود و ارتقا SEO , SERP سایت شما ارائه می دهد.

همه ما Drupal  را به عنوان یک پلتفرم قوی، منعطف و قابل اعتماد می شناسیم، اما بسیاری از توانایی های آن را به هنگام سئو نمی شناسیم. سئو می تواند یکی از عوامل مهم در موفقیت یک سازمان و یا یک بیزینس باشد.

وقتی که مردم از سرتاسر جهان درمورد تولید و خدمات شما جستجو می کنند، شما میخواهید که با قدرت تمام و به بهترین نحو ممکن در موتور های جستجو ظاهر شوید. ارتقا رتبه SERP  (صفحه نتایج موتورهای جستجو)، از هر استراتژی دیگری مهم تر و کارآمد تر می باشد. Drupal SEO برای آسان تر کردن جستجو برای بازدیدکنندگان سایت و موتور های جستجو است. بنابراین استراتژی SEO سایت شما باید قبل از ایجاد سایتتان آغاز شود. Drupal 8 ماژول هایی را به جهت بهبود و ارتقا SEO , SERP  سایت شما ارائه می دهد.

در دروپال 8، بسیاری از بهترین شیوه های مورد نیاز SEO در هسته پلتفرم تعبیه شده اند و با دانش کمی از سئو و برخی پیکربندی های لازم، هرکسی می تواند سئو وب سایت خود را تقویت کند تا ترافیک بیشتری بدست آورد. اما قبل از اینکه به ابزارها و سایر تنظیمات دروپال 8 بپردازید،بهتر است در مورد اصول اولیه ای که برای موفقیت وب سایتتان لازم است فکر کنید.

 

یادآوری

  • با در نظر گرفتن اهداف وب سایت و علاقه جستجو کنندگان خود،یک استراتژی مناسب برای SEO  خود بسازید.
  • قبل از شروع استراتژی سئو دروپال، مخاطبان خود را بشناسید. هنگامی که مخاطبان خود را بشناسید، محتوا گذاری نیز برای شما راحت تر می شود.
  • به تمام جزئیاتی که به سئو on-page(محتوا،بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی)، سئو off-page(بک لینک ها) و سئو تکنیکال شما کمک می کند توجه فرمایید.
  • عملکرد وب سایت و سرعت سایت به طور مستقیم در رتبه بندی سئو وب سایت نقش دارد. این عامل نه تنها بخاطر الگوریتم گوگل، بلکه به علت اینکه سرعت لود آهسته باعث از دست دادن تعداد بازدیدکنندگان سایت می باشد، مهم است.
  • چند وقتی است گوگل شیوه خود را برای SEO تغییر داده است و بیشتر بر روی ارزش و اعتبار محتوایی که به کاربر ارائه می دهید تمرکز دارد. از این رو، تولید محتوای مناسب برای رتبه بندی سایت تاثیر به سزایی دارد.
  • گوگل از سایت هایی پشتیبانی و حمایت می کند که بدون در نظر گرفتن نوع دستگاه مورد استفاده(لپ تاپ، تبلت، موبایل و یا ...) حرکت و دسترسی کاربران را راحت کرده است (رعایت اصول Responsive). با دروپال 8، به دلیل رویکرد Mobile-First  می توانید از واکنشگرا بودن وب سایت خود اطمینان حاصل نمایید.
  • به خاطر داشته باشید که سئو برای مشاغل مختلف، به صورت متفاوت عمل می کند.

5 ماژول برتر سئو برای بهینه سازی وب سایت

در Drupal 8 ، فناوری های جدیدتر و بهتری برای سئو ارائه شده است. همین امر موجب تولید محتوای قوی تر و با ارزش تری شده است.در ادامه به معرفی 5 ماژول برتر سئو در Drupal می پردازیم.

با ما همراه باشید...

 

 1-ماژول Drupal SEO Checklist

اگر شما شخصی هستید که به امور سازمان دهی شده و برنامه ریزی شده علاقه مندید، این ماژول مناسب شماست. این ماژول به طور مستقیم بر روی SEO  و SERP شما تاثیرگذار نیست، اما اطلاعات مهمی راجع به تغییرات ایجاد شده در سایت به شما ارائه می دهد.

ماژول Drupal SEO Checklist کل وب سایت شما را برای بهینه سازی مناسب موتور های جستجو با بهترین شیوه مورد بررسی قرار داده و راهکار های مناسبی پیش روی شما قرار می دهد. این ماژول گزارش کاملی در مورد آنچه که برای بهبود عملکرد وب سایت شما مناسب است ارائه می دهد.

 

ماژول Drupal SEO checklist اطلاعاتی راجع به اموری که قبلا برای سایت انجام شده است (به همراه زمان) و آن چه که باید صورت گیرد نگه داری می کند و اگر احتیاج به نصب ماژول جدیدی باشد به همراه لینک دانلود در اختیار شما قرار می دهد. این ماژول گزارشی را به شما ارائه می دهد که برای نظارت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

2-ماژول Pathauto

استفاده از یک URL مناسب که نشان دهد قصد ارائه چه محتوایی را دارید، برای سئو بسیار مهم است. یکی از مهمترین و مفیدترین ماژول ها برای Drupal SEO ،ماژول Pathautho است که در ایجاد URL های مناسب برای SEO در وب سایت نقش اساسی دارد .برای مثال آدرس "example[dot]com/node/1" می تواند با یک آدرس مناسب تری مانند "example[dot]com/page/keyword" جایگزین شود. بر اساس دسته بندی صفحه وب سایت خود و یا بر اساس عنوان صفحه،با ماژول SEO Pathauto می توانید URL هایی بسازید که از نظر سئو مناسب باشند. ساخت URL های مناسب به بازدید کنندگان شما کمک می کند تا متوجه شوند در چه صفحه ای بوده و به دنبال چه چیزی هستند و این امر نیز خود به رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو کمک می کند.

 

3-ماژول  Google Analytics

ماژول  Google Analytics تاثیر مستقیمی بر روی سئو سایت شما و یا بهبود آن برای موتور های جستجو ندارد، اما میتواند اطلاعات بسیار مهم و مفیدی را در راستای افزایش سئو سایت به شما ارائه دهد. با به دست آوردن اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان خود در سایتتان (رفتار،علایق و...) می توانید استراتژی های جدیدی را در راستای افزایش ترافیک سایت خود بدست آورید. همچنین می توانید با استفاده از ماژول گزارشات Google Analytics یک نمایش گرافیکی و گزارشی از جزئیات سایت خود بدست آورید.

 

4-ماژول Global Redirect

گوگل هیچ علاقه ای به محتوای کپی برداری شده و اسپم ندارد. چنین محتوا می تواند تأثیر منفی بر سئو شما داشته و در نتیجه می تواند به رتبه شما در موتور جستجو آسیب برساند. در دروپال، در حالی که شما از ایجاد URL های مناسب خوشحال هستید، باید توجه داشته باشید که یک مشکل کوچک بوجود می آید و آن این است که  با ایجاد URL های جدید، URL پیش فرض هنوز هم وجود دارد و موتورهای جستجو آن را نشانه خوبی نمی بینند.

ماژول Global Redirect با تأیید وجود نام مستعار برای URL و اصلاح مجدد آن به همان نام، به رفع این مشکل کمک می کند. این ماژول نقش مهمی در بررسی اجرای URL و یا دسترسی مورد نیاز به آدرس ها، ایفا می کند. با این حال، این ماژول برای دروپال 8 منسوخ شده و اکنون عملکردها در ماژول Redirect ادغام شده اند.

 

5-ماژول SEO Compliance Checker

این ماژول برای مبتدیان و وب مسترها بسیار مناسب می باشد. هنگامی که یک node  در وب سایت شما ایجاد می شود، این ماژول سازگاری آن را با سئو بررسی می کند. ماژول SEO Compliance Checker مواردی همچون: متاتگ ها، استفاده از alt برای تصاویر، استفاده از کلمات کلیدی بهینه شده و سایر فاکتور های مهم را ارائه می دهد.

 

 

 

 

ماژول اصلی SEO Checker هیچ یک از بررسی ها را انجام نمی دهد، برای انجام این بررسی ها زیرمجموعه ای از ماژول ها ایجاد شده اند (ماژول basic_seo_rules و ماژول keyword_rules). از طرف دیگر، ماژول اصلی اطلاعات لازم را درباره بررسی هایی که باید انجام شوند جمع آوری کرده و آنها را برای نتایج اعمال می کند.

علاوه بر این ماژول ها، تعداد بسیار زیادی از ماژول های دیگر نیز وجود دارند که می توانند عنوان صفحه را تنظیم کنند و یا ماژول متا تگ ها برای بررسی تگ های متا موجود در صفحه و یا ماژول نقشه سایت برای ساخت نقشه های مناسب سایت بکار برده می شوند.

 

برخی نکات اضافی برای بهبود رتبه سایت دروپال شما

در این مدت زمانی که شما درحال مطالعه این مقاله بوده اید:

1-بیش از یک میلیون جستجو در Google انجام شد.

2-نزدیک به 20،000 پست در فیس بوک ارسال شده است.

3-بیش از 1000 وبلاگ در اینترنت ارسال شده است.

سئو در مراحل ابتدایی خود، اطلاعاتی راجع به کلمات کلیدی وب سایت می دهد. اما با گذشت زمان، SEO با معرفی الگوریتم های جدید و به روز رسانی آن ها، شیوه های جدیدی برای مهار سئو کلاه سیاه ارائه کرد.

در حال حاضر، برای داشتن یک سئو موفق در دروپال 8، شما نیاز دارید که رفتار و علایق بازدید کنندگان خود را بررسی کرده و محتوای مناسب و مرتبط با آن تولید کنید.

با استفاده از این مقاله، شما یک فرصت واقعی در دست دارید تا محتوای تازه ای را برای وب سایت دروپال خود تهیه کرده و آن را برای جستجوی موتورهای جستجو بهینه کنید.

 

منبع : https://www.specbee.com/blogs/drupal-seo-modules-and-tips-can-boost-your-website-ranking

 

کلیدواژه ها: 

سئو

SEO

سئو در دروپال


ارسال پیام