شناسه : 133
پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت 23:43 2015-11-19 23:43:59
نسخه کاربردی دروپال 8 بعد از 5 سال تلاش منتشر شد

سر انجام بعد از 5 سال کار و تلاش مستمر تیم 3000 نفری و انتشار چند نسخه آزمایشی و کاندید، نسخه پایدار دروپال 8 منتشر شد.

سایت اصلی دروپال در صفحه اختصاصی دروپال 8 که به مناسبت این انتشار ایجاد کرده است دروپال 8 را اینگونه معرفی میکند:

چیز شگفت‌انگیزی بسازید.
با بیش از ۲۰۰ ویژگی و اصلاحات جدید.
محبوب‌ترین پلتفرم مدیریت محتوای متن‌باز بهتر از همیشه شده است. دروپال ۸ استاندارد جدیدی برای ایجاد تجربه‌های دیجیتال باورنکردنی – برای کسب‌وکارهای کوچک، کارآفرینی جهانی و هر آنچه بین این دو - است.
 
 
ابزارهایی برای سیستم‌ها
با دروپال ۸، یک مجموعه ابزار قدرتمند جدید، و قوی‌ترین حقله در زنجیره تولید محتوای جدید خود ملاقات کنید. به لطف سرویس‌های وب بومی REST-اول، با برنامه‌های کاربردی بی‌شماری تعامل داشته باشید. از جداسازی تدریجی برای آزاد شدن از محدودیت‌های لایه دسترسی داده بدون فدا کردن امنیت و دسترسی استفاده کنید. به کمک حافظه پنهان نهاد بهبود یافته و تعامل بهتر با شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) و پروکسی‌های معکوس، تحویل سریع‌تری داشته باشید. با دروپال ۸ می‌توانید تقریباً هر تجربه یکپارچه‌ای که فکرش را می‌کنید بسازید.
 
 
سادگی برای ویراستاران
ایده‌های عالی را به تجربه‌های عالی مبدل کنید. میزکار را پشت سر بگذارید و محتوای متقاعدکننده‌ای را بر روی دستگاه‌های مدرن بیش از پیش بسازید. به کمک پیش‌نمایش‌های بهتر و آپلود تصاویر بکش-و-رها-کن، به طور موثرتری کار کنید. و هنگامی که به تغییر سریعی نیاز داشتید، ویرایش در مکان را انتخاب کنید و فقط از ابزارهایی که نیاز دارید بهره ببرید.
 
 
قدرت برای مدیران سایت
راحت‌تر از هر زمانی می‌توان مولفه‌ها – نماها، فهرست‌ها، بلوک‌ها، ابزارهای مدیریت و غیره – را شخصی‌سازی کرد. چگونگی نمایش داده را بدون استفاده از یک خط کد کنترل کنید. محتوا را با انواع فیلدهای بیشتر، و افزودن مفهوم دوستدار-سئو با نشانه‌گذاری بومی Schema.org سازمان‌دهی کنید. ایجاد و مدیریت محتوا را نیز به تجربه‌ای عالی تبدیل کنید.
 
 
دسترسی برای همه
دروپال ۸ همراه با پشتیبانی وسیع از استانداردهای دسترسی، و نه فقط کنتراست رنگ و اندازه فونت، منتشر می‌گردد. HTML5 معنایی به شما کمک می‌کند تعامل‌هایی را ایجاد کنید – حتی با محتوای پویا – که کاربردی‌تر هستند. بعلاوه، دروپال اکنون شیوه‌های WAI-ARIA بیشتری را اتخاذ کرده است. می‌توانید درک ساختارهای محتوا را برای افراد کم‌توان راحت‌تر کنید.
 
 
هارمونی در گسترش
مدیریت پیکربندی را با یک سیستم کاملاً جدید به خوبی تنظیم کنید. اکنون انتقال تغییرات پیکربندی میان محیط‌ها بسیار راحت‌تر شده است. این امر به معنای گسترش بهتر و نگهداری پیشرفته‌تر در سر انگشتان شما است. با کنترل دقیق بر روی یکپارچگی نماها، انواع محتوا، نقش‌های کاربری، و موارد بیشتر به ساختن بپردازید. داده‌های پیکربندی را بطور پایدار در یک مکان مرکزی ذخیره کنید. قدرت از بند رها کردن تمام این‌ها یک ویژگی استاندارد دروپال است.
 
 
زبان‌هایی برای همه
هر زبان از صدها زبان موجود را در اولین مرحله نصب انتخاب کنید. هر مولفه نرم‌افزار – رده‌بندی، دیدگاه‌ها، پیکربندی، سبک تصاویر و غیره – را که می‌خواهید، ترجمه کنید. از تشخیص بهتر زبان مرورگر، طراحی راست-به-چپ راحت‌تر، و پشتیبانی نویسه‌گردانی داخلی لذت ببرید. می‌توانید بومی‌سازی‌های منحصربه‌فرد و مطابق با سلیقه خود بسازید و از آن‌ها برای ایجاد تجارب بین‌المللی شگفت‌انگیز بهره ببرید.
 
 
با افتخار در جای دیگر یافت شده
انعطاف‌پذیری دروپال را با کد شیءگرا و آخرین استانداردهای PHP به حد اعلی برسانید. برخی از شناخته‌شده‌ترین تکنولوژی‌ها اکنون بخشی از دروپال ۸ هستند. این نرم‌افزار به کتابخانه‌های خارجی بسیاری – مانند Composer، Guzzle، و Symfony2 – وابسته است، تا بتوانید سریع‌تر و با اعتماد بیشتر به کدنویسی و اشکال‌زدایی مشغول شوید. با PHPTemplate خداحافظی کنید؛ به کدهای بسیار خواناتری هنگام پوسته‌نویسی با Twig اتکا کنید. و از API های ساده شده و یکپارچه‌تر برای افزودن قدرت به ماژول‌ها و پوسته‌هایتان بهره ببرید.
 
 
ساخته شده توسط
1 جامعه عظیم - 1.228 شرکت - 3.290 مشارکت کننده

 

 

جشنهای انتشار دروپال 8 در شهرهای مختلف جهان را میتوانید از اینجا مشاهده و پیگیری نمایید: http://celebratedrupal8.com

دروپال 8 را میتوانید از اینجا دانلود نمایید: https://www.drupal.org/project/drupal

 

تالیف و ترجمه : ایران دروپال


ارسال پیام