من دو هفته پیش شانس صحبت کردن درباره دروپال و دروپال ۸ در کنفرانس بنیاد نرم افزارهای آزاد در بوداپست را داشتم که کلا  ۲۱ دقیقه طول کشید.
من دو هفته پیش شانس صحبت کردن درباره دروپال و دروپال ۸ در کنفرانس بنیاد نرم افزارهای آزاد در بوداپست را داشتم که کلا ۲۱ دقیقه طول کشید.

من دو هفته پیش شانس صحبت کردن درباره دروپال و دروپال 8 در کنفرانس بنیاد نرم افزارهای آزاد در بوداپست را داشتم که کلا  21 دقیقه طول کشید.

در حالی که 63 اسلاید جذاب درباره همه امکانات و خصوصیات دروپال 8  و به روز بودن درباره آنها وجود داشت اما من زمان کمی داشتم تا روی آنچه برای طیف گسترده مخاطبین حاضر درباره دروپال 8 مفید است تمرکز کنم. در ادامه برداشت خود را نوشته‌ام:

دروپال همیشه به عنوان یک ابزار مدیریت محتوای شکیل شگف انگیز است. با انوع محتوا، موجودیت ها و فیلدها شما میتوانید یک ساختار واقعی به محتوای خود بدهید. دروپال 8 این بازی را با روشهای مختلفی ارتقاء داده است. اول اینکه، چیزهای بیشتری در آن قابل ساختار دهی هستند. چه یک بلاک باشد یا یک محتوای طبقه بندی شده باشد اکنون میتواند با فیلدها ساختار بیاید. همچنین دروپال دارای سابقه استفاده از این سیستم ساختاری برای عملکرد انعطاف پذیر است. مثل سیستم رای دهی، سیستم گردش کار، گروه های کاربری، محتوای فروش و ... که همگی با فیلدها پشتیبانی میشوند.

در دروپال 8، پیامها (Comments) هم فیلد هستند. مثلا میتوانید روی پروفایل کاربری خود، پیام دهی داشته باشید. و انواع فیلدهای دیگر (تاریخ، ایمیل و ...) را به آن اضافه نمایید. از همه چیز بهتر این است که قابلیت چند زبانه سازی از همه اینها پشتیبانی میکند و شما میتوانید بدون نیاز به هیچ ماژول اضافه ای آنها را ترجمه نمایید.

این قابلیت برای حرفه ای ها شگفت انگیز است، چون امروزه محتوا نیاز به نمایش در مکان های مختلف و روشهای مختلف دارد. همچنین Views که در هسته قرار دارد کار بیرون کشیدن ونمایش داده ها در انواع حالتهای انعطاف پذیر و واکنشپذیر تحت وب را راحت میکند.

اتصال به سامانه های سرویس دهنده ثالث و راه اندازی سایت از طریق سرویس ها نیز به خوبی پشتیبانی میشود. همچنین چون دروپال اطلاعات بیشتری درباره ساختار محتوایی شما خواهد داشت میتواند سیستم کش هوشمندانه تر و سریعتر و بهینه تری در مواقع نیاز داشته باشد (با فعال سازی ماژول های مرتبط با BigPipe). سازنده کدهای HTML نیز بسیار بهتر و در دسترس تر شده است.

در مورد سایتهای کوچک چطور؟ من فکر میکنم که تغییرات بیشتر از این باشند، چرا که این تغییرات به ثبات بیشتر در ساختمان بیرونی سایت منجر شده اند.شما اکنون میتوانید برای قراردادن هرچیزی در صفحه اول از بلاک ها استفاده نمایید (مثل لوگو، منوها و حتی عنوان صفحه). شما همچنین میتوانید از Veiws جهت سفارشی سازی و بهبود تجربه ها و رابط مدیریت استفاده نمایید، و از ویرایش درجا و ارتباط WYSIWYG با فیلدها برای سرعت بیشتر بهره ببرید. و از همه بالاتر میتوانید به کمک سیستم پیکربندی (configuration deployment system) تنظیمات و پیکربندی سایت را بسیار آسانتر از قبل مدیریت کنید و انتقال دهید.

دروپال 8 جامعه نگهدارنده های هسته را بسیار توسعه داده است. دروپال 7 کمتر از 1000 همکار داشت ولی دروپال 8 بیشتر از 3300 همکار دارد.این بسیار قابل توجه است، چون به معنی آن است که نسخه جدید با افراد بسیار بیشتری و شناخت های بیشتری شروع به کار کرده است.

با همه اینها دروپال 8 بیشتر از دو برابر قبل به محتوای ساخت یافته و شکیل وقابلیت های انعطاف پذیر متعهد شده است و بر آسان سازی ورود و خروج محتوا برای همه مصرف کننده ها تمرکز دارد.

دروپال 8 به من و شما توانایی شگفت زده کردن هر کسی را میدهد.

 

منبع : http://hojtsy.hu/blog/2015-nov-02/drupal-8-%E2%80%93-whats-real-big-deal-about-it?utm_source=The+Weekly+Drop&utm_medium=email&utm_campaign=The_Weekly_Drop_Issue_214_11_05_2015

ترجمه : ایران دروپال

 

 

کلیدواژه ها: 

دروپال 8


ارسال پیام