شناسه : 439
دوشنبه 1 شهريور 1400 ساعت 15:21 2021-8-23 15:21:08
اولین نسخه دروپال ۷ در دی  1389 منتشر شد. در ابتدا استقبال چندانی نسبت به نسخه ۷ در مقابل نسخه قدرتمند ۶ نشد اما کم کم نسخه ۷ خود رو به بهترین نسخه منتشر شده دروپال تغییر داد. ماژول ها کم کم سازگار شدند و دروپال ۷ قدرت گرفت. به عقیده برخی از صاحب نظران این عرصه هنوز هم با وجود معرفی نسخه ۹ هنوز نسخه ۷ بهترین نسخه دروپال به شمار می رود. اما چرخه توسعه به زودی این قول قدرتمند را برای همیشه کنار خواهد گذاشت.
اولین نسخه دروپال ۷ در دی 1389 منتشر شد. در ابتدا استقبال چندانی نسبت به نسخه ۷ در مقابل نسخه قدرتمند ۶ نشد اما کم کم نسخه ۷ خود رو به بهترین نسخه منتشر شده دروپال تغییر داد. ماژول ها کم کم سازگار شدند و دروپال ۷ قدرت گرفت. به عقیده برخی از صاحب نظران این عرصه هنوز هم با وجود معرفی نسخه ۹ هنوز نسخه ۷ بهترین نسخه دروپال به شمار می رود. اما چرخه توسعه به زودی این قول قدرتمند را برای همیشه کنار خواهد گذاشت.

دروپال ۷ بر طبق برنامه ریزی های تیم توسعه دهنده قرار بود از آبان ۱۴۰۰ به پایان پشتیبانی خودش برسه اما با توجه به سایت های زیادی که از این نسخه استفاده می کنند و فرآیند پیچیده انتقال به نسخه های جدید این تاریخ به آذر ۱۴۰۱ تغییر کرد. این به این معنی که یکساله دیگه تمام آپدیت ها ضروری و پشتیبانی ها برای هسته برقراره اما بعد از اون چی؟

آروم باشید و ادامه بدید

بعد از آذر ۱۴۰۱ هم اتفاق هایی می افته که براتون توضیح میدیم اما خیلی نگران نباشید چون در صورتی که باگ های مهمی و عمومی روی هسته اتفاق بیافته توسعه دهنده های هسته به صورت غیر رسمی پچ هایی رو برای رفع اونا خواهند داد. اما به طور رسمی پشتیبانی وسیعی از دروپال صورت نمی گیره.

چه اتفاق هایی خواهد افتاد :

  • پشتیبانی گسترده ای انجام نمیشه، پروژه های جدیدی روش تعریف نمیشه، ماژول های فعلی روی نسخه های اصلی رفع ایراد نمیشن و محتوای آموزشی جدیدی اضافه نمیشه
  • هسته نسخه ۷ تغییری نخواهد کرد
  • تیم امنیتی دروپال بر روی آسیب پذیری ها کار نخواهد کرد
  • همه نسخه های دروپال ۷ و ماژول ها به حالت غیرقابل پشتیبانی منتقل می شن
  • در قسمت گزارش وضعیت و بروزرسانی در پنل مدیریت به شما خطای غیرقابل پشتیبانی نمایش می دهد
  • در ابزارهای بررسی امنیتی سایت شما نا امن نمایش داده می شود

 

البته خالق دروپال برای مشتری های خود acquia گفته تا ۲۰۲۵ ساپورت هسته رو داریم این به این معنیه که اگر مشکل خواصی بیاد تیم acquia روش کار می کنه و احتمالا پچ هایی رو هم خواهند داد.

 

نکته : بهترین حالت استفاده از یک نرم افزار اینه که از نسخه های جدید استفاده کنید و از نسخه هایی که پشتیبانی نمیشن استفاده نکنیم پس یه برنامه برای ارتقا بریزید اگر مقدور نیست باید با وسواس بیشتری ادامه بدید.

 

 

منبع : acquia.com

ارسال پیام