جامعه دروپال ایران در آستانه یک اتفاق جدید است. دیروز، یعنی 2 دی ماه 1395 اولین دورهمی رسمی دروپال کلاب ایران، به بهانه تولد یک سالگی دروپال 8 برگزار شد.

به گزارش ایران دروپال؛ جامعه دروپال ایران در آستانه یک اتفاق جدید است. دیروز، یعنی 2 دی ماه 1395 اولین دورهمی رسمی دروپال کلاب ایران، به بهانه تولد یک سالگی دروپال 8 برگزار شد.

این اتفاق پس از آن افتاد که طی چند ماه گذشته هسته های اولیه این تشکل در شبکه های اجتماعی ارتباطات جدید شکل دادند و طی روندی پس از شناسایی فعالان، هسته اولیه یا مواسس و سپس دبیر موقت  و تیم اجرایی انتخاب گردید.

این حرکت پس از تلاش کمرنگ سال 94 برای برگزاری همایش ملی دروپال ایران رخ میدهد.

دروپال کلاب قرار است که فعالیت ها و امکانات خود را به سه دسته تقسیم نماید:

1.      جامعه آماتور. یعنی فعالیت های مورد نیاز مخاطبینی که میخواهند دروپال را آموزش دیده و وارد فضای کاری آن شوند و حمایت از آنها.

2.      حرفه ای ها. یعنی فعالیت های مورد نیاز حرفه ای های دروپال و امکانات حمایتی از آنها که فراتر از آموزش و در راستای معرفی آنان خواهد بود.

3.      اشاعه دروپال. که به منظور تبلیغات و معرفی هرچه بیشتر دروپال به مدیران، استارتاپ ها، کارفرمایان، مدیران پروژه و سرمایه گذاران در سطح وب و جامعه خواهد بود.

 امید میرود با ثمر دادن این تلاش گام به گام اما محکم، جامعه دروپال ایران همچون سایر جوامع دروپالی منسجمتر شده و این بستر قدرتمند اما کمتر شناخته شده را در ایران به جایگاه مطلوب خود نزدیک نماید.

در برنامه دیروز ابتدا دو کارگاه توسط آقایان مهندس حجازی و مهندس جوانبخت با موضوع مرتبط با Deployment و Version Control برگزار شد؛ سپس بعضی از شرکت کنندگان فعالیت شخصی حرفه ای و برند خود را معرفی کردند و در فرصت باقی مانده تولد یک سالگی دروپال 8 با کیک آن جشن گرفته شد.

همچنین از حرفه ای ها و بعضی فعالان شاخص میتوان به حضور آقای مهندس سینا سالک، برنامه نویس ماژول پایه ای CalendarSystems و همچنین تیم دروپال سنتر، دروپالیکا، دروپالیون و ایران دروپال اشاره کرد.

گفتنی است که دروپال، قدرتمندترین و پر استفاده ترین بستر نرم افزاری جهت توسعه پورتالها و سامانه های تحت وب سازمانی و حرفه ای میباشد. و از بین نمونه پروژه های خارجی و داخلی آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

- پورتال اصلی سازمان فضایی آمریکا  nasa.gov

- پورتال کاخ ریاست جمهوری آمریکا – کاخ سفید  whitehouse.gov

- پورتال اصلی دانشگاه هاروارد  harvard.edu

- پورتال اصلی دانشگاه آکسفورد  ox.ac.uk

- شرکت نفت توتال  total.com

- NBA لیگ بستکبال آمریکا  nba.com

- دولت استرالیا  alrc.gov.au

- فرمانداری لندن  London.gov.uk

- پورتال وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران  mod.ir

- پلیس فتا (پلیس فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران)  cyberpolice.ir

- شرکت همکاران سیستم  systemgroup.net

 و ده ها وزارتخانه، سازمان، شبکه تلویزونی، خبرگزاری، روزنامه و مجموعه های علمی دیگر که حساسیت های ویژه امنیتی و کیفی را در استانداردهای فنی وب و برنامه نویسی لحاظ میکنند از این بستر بهره میبرند.

جزئیات بیشتری درباره دروپال را میتوانید در اینجا مطالعه نمایید.

-پایان خبر-

ارسال پیام