با فاصله کمی از انتشار دروپال 8 نسخه RC1 نسخه RC2 نیز منتشر گردید

اتفاق بزرگ دروپالی در حال وقوع است !

نسخه های RC1 و RC2 از دروپال با فاصله کمی از هم منتشر شده اند و به احتمال زیاد نسخه رسمی دروپال 8 در پاییز امسال (2015-1394) منتشر خواهد شد.  و سه ماه بعد از آن پشتیبانی از دروپال 6 متوقف خواهد شد. برای بسیاری از شرکت ها و سازمانها این به معنی فرصتی برای ارتقاء است، اما آیا دروپال 7 انتخاب درست برای شرکت و سازمان شماست یا دروپال 8 ؟ همچون هر تکنولوژی جدید دیگری، دروپال 8 نیز در ابتدای راه چالشهایی را خواهد داشت.

RC یک فرصت مناسب جهت شروع توسعه با دروپال 8 فراهم میکند. به ویژه برای:

  • سایت های جدید
  • پروژه هایی که چند ماه بیشتر از توسعه آنها نمیگذرد.
  • برای توسعه ماژول هایی که هنوز برای دروپال 8 نسخه ای نداده اند.
     

تعدادی از ماژول ها قبلا برای دروپال 8 بازنویسی شده اند. بسیاری از آنها نیز به هسته دروپال 8 منتقل شده اند. بسیاری از قابلیت ها و امکانات نیز در هسته و ماژولهای دیگر ادغام شده اند. به هر حال یک پروژه ردیاب برای پیگیری روند انتقال و بازنویسی ماژول ها برای دروپال 8 راه اندازی شده است که در آدرس https://contribkanban.com/board/contrib_tracker در دسترس است.

یک ماژول اختصاصی نیز جهت انتقال محتوا از دروپال 6 و 7 به 8 پیش بینی شده است که در نسخه RC هنوز رابط کاربری ندارد. فعلا میتوانید از این راهنما https://www.drupal.org/node/2257723 برای استفاده از آن و ارتقاء به نسخه 8 استفاده نمایید.

 

نسخه RC : به نسخه های کاندید برای انتشار نهایی، نسخه RC - Release Candidate می‌گویند.

منبع: drupal.org

ارسال پیام